THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

..TeRiMa KaSiH YeR KeRaNa FoLLoW..

08 April 2010

..JoM MaSaK2 BeRsaMa ChEf LiNDa..huhuhuhu

Selamat tengahari tuan2 dan puan2
sekalian..Hari ini sekali lagi bersama
dengan chef linda ingin kongsi
resipi mee rebus terengganu..
Mee rebus ni antara makanan
kegemaran inda jgak bila
balik kg kat terengganu..
Mesti mak inda akan
masakkan mee rebus ni
utk inda..hehehe
tiba2 lak windu kat masakan mak..
sobsobsob..
@
@
@
Ok2 sudah jgan berdrama king
lagi wahai Cik Linda..Jom kita
layan antara bahan2 utk
menyediakan mee rebus terengganu ni..
@
@
Ni antara bahan2nya utk sorang makan ea.
@
*Mee Kuning
*Bawang putih (di tumbuk)
*Bawang merah (di tumbuk)
*Telur (1biji)
*Isi ayam (potong dadu)
*Daging (potong dadu)
*Sedikit Lada hitam (di tumbuk)
*Tomato (Di potong empat bahagian)
*Cili padi (di hiris)
*Sedikit minyak masak utk menumis
@
@
Cara menyediakannya:
Tumbuk lada hitam,bawang putih dan bawang merah..Panaskan minyak dan tumis bahan2 yang ditumbuk tadi sehingga naik bau dan selepas itu masukkan isi ayam dan daging..Biarkan sekejap sehingga isi ayam dan daging empuk.Masukkan air dan biarkan sehingga mendidih.Selepas itu pecahkan telur dan masukkan mee kuning, sawi,tomato dan Cili padi..Biarkan seketika dan siap utk di hidangkan.
@
@
Senang je kan uols..
Dan nak tgok tak
hasilnya?????
Tak yah lah ea
sbb nampak cam tak menarik
je mee rebus yang inda buat ni..hehehe
Ala,nak tgok jgk ke?
Ok lah inda tunjuk k.
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
Jangan komen apa2 ea..
Inda dalam proses pembelajaran lagi ni..
:) peace
Selamat mencuba k.

13 orang kenit.....:

pakcikLie berkata...

Serius !! nampak cam sedap jer..bgusla kalu tak tau kena belajar masak...skang ni pon chef lelaki jer yg ramai...

Bai berkata...

glup..telan airliur..inda kena hantar ke sini..nanti kempunan..hahaha!

cemomoi berkata...

nampak cam maggie je, ada magik ke

nuyulaisy berkata...

nk cuba jgklah mcm ni...

angah iza berkata...

air byk mana ??

pwincess AJA berkata...

umi aja selalu gak masak neh.
orang ganu la katekan.
hehehe.
nmpk sedaaaap.
meh anto ke gombak skit k.inda.;ppp

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

not bad...
janji makan layan...
hehehehe...

Hamidah MJ berkata...

Wau.. boleh bukak restoran ni..

alvin takda rumah harga 8juta.... berkata...

weyhhh...aku nak cari bini yang pandai masak mee rebus..
tapikan..asal mee rebus kau nampak cam mee sup??

*ATIKAH RIANA* berkata...

ermm,,tika tgh lapo nie..hik3..nak3

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ berkata...

wah beshnya.. terengganu kat mana?? moh le ke pasir panjang, tolong maskkan myra mee rebus ni.. hahaha
amek award kat my blog, kalau rajen, siapkan tag nya sekali ye...

Jejaka Desa berkata...

Aduhh bik...Serupa bakso aja deh..

:: p R i n c E s S _ N :: berkata...

np mcm mee sup..tp nmpk sedap tuh...nk jgak...