THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

..TeRiMa KaSiH YeR KeRaNa FoLLoW..

10 Mac 2010

..SusHi oH SusHi..

Pepagi buta ni meh aku jamu mata korang ngan benda alah ni sebelum aku ceritakan keburukan akibat memakannya..
Wahhhhhh,teruja mata aku nengok..
Nampak cam sedap je..
Cam mane rasanya ea?


Aku teringin nak rasa,tapi......

Dia di buat dari ikan2 yang mentah kang???
Meh aku kasi CLOSE UP sikit..

Sape di sini peminat SUSHI???
Apa yang aku nak paparkan ni adalah kisah benar ea..
Pasti pah ni peminat2 sushi akan berfikir 2x utk makan sushi...
Di nasihat kang org yang sakit jantung tidak melihat gamba2 di bawah ini..
...AMARAN KERAS...
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Blueeeeeeeeeeeekkkssssss
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
Woiiiiiiiii,jangan muntah kat sini ea..
Euuuuuuuuuuuwwwwww.....
Ulat2 yang fresh lagi ko..
Sape nak aku bagi free...hahahaaaaaaaa
!
!
!
!
!
!
!
MEH KITA BACA SIKIT KEBENARAN INI

“Ulat di otak akibat makan sushi (Gambar Sebenar)”
Inilah akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, gurita mentah,udang mentah, dsb). Nama orang ini Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, Jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoricnya. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnya menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.
Jadi, BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!!
Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu).


So adakah korang akan g makan SUSHI pah ni?????

15 orang kenit.....:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

aku memang xmakan sushi...
alvin suka...
hari2 g sushi kat giant...
hahahaha...

Atan Athen berkata...

naseb baik x pernah mkn sushi....
xsedap...ad seaweed...naseb baik x suke

*Dak kecikkk* berkata...

Meniti senja:)
aku pow xnah mkn sushi ni..
bluekkssss..
Ptt ler aku tgok alvin tu cam sengal je rupanya dia terlebih makan sushi di tambah ngan kulit katak segar..euwwwww..
berulat la otak ko alvin..
hahahahahaaaaaaaaaaa,aku cabut dulu sblom alvin makan aku..:)



Atan Athen:)
Yesss,nasib baik kang ko tasuke law x ko spesis la ngan si alvin tu mkn sushi katak..hahahaaa

MiSZuE berkata...

hahahaa


den memang xmakan sushi la weh.kureng






bila tengok last tu terus xmau makan sampai bile2 bluekssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss


hahaha

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

ape kate ko g bwk alvin scan...
hahahaha...
ko akan tahu keputusan nye...

helena's berkata...

hah!!!!!!!!!!cikhel suke makan sushi!OMG!

OMG!

helena's berkata...

cikhel kembali!!hehehe

*Dak kecikkk* berkata...

miszue:)
first..yang ko g ane lame xdtg ke blog aku??rindu kat ko..hikhik


Meniti Senja:)
hahahhahahaaaaaa,aku tkut lor nanti dia sepakkk aku trosss mati katak aku..ko tahu lah kang saiz dia tu...:)


Helena:)
Cik hel,pah ni law cik hel nk mkan xthu lah inda nk ckp apa..hahhahaaa

Cik hel kemana mghilang??
lama xnampak ni??:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

kenape ngan saiz???
die sgt comel la...

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

weyhh...meniti kuda,sempat kau bahan aku kat ruang komen budak ucuk ni ekkk...kurang cedek loh...



kembali kita kepada topik hari ini ya..


owhhh...selepas melihat gambar2 otak tu..gua rasa macam gua ingin jerit...bagi gua sushi otak Shota Fujiwara 15bijik!!gua berselera tgk otak beliau...kalau boley...kasi la ulat tu kaler ijau..





jom sushi...
ingat..
doa makan sushi..

alvin takda rumah harga 8juta story.... berkata...

aku rasa..
aku nak saman si meniti kuda nih..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ berkata...

jgn la saman die...
die hanya ade harta sebijik kereta kebal hitam...
hehehehe...

Jejaka Desa berkata...

Ah cepoih...Baru koi berangan nok pekene sushi..Patah selere..Bluueekkk...

Mazru Majid berkata...

Salam..

Eiiiiiiiiiiiii....nasib baik aku x muntah..

dan


nasib baik gak aku x pernah makan sushi...


dan


tidak akan sesekali cuba makan!


uwek..hehehe nice n3!

Miecyber @ Sudu berkata...

Adushh sushi salah satu makanan peberet saya...

Aduuss cam mana nie....